Backyards Buzzing

Help de natuur een handje!

Een tussendoortje, leuk mee genomen.

Een reactie plaatsen

Een tussendoortje, leuk mee genomen.
Backyard Beekeepers
Judith Adamson

WAT HANGT GIJ DAAR TE PRATEN

Wat hangt gij daar te praten
aan die blomme, o bruine bie;
waarop, waaruit, waarover
ik u ronken hoore en zie?
Gij zijt er met uw’neuze en
met uw’ tonge al ingegaan;
gij het eraan geroken
en van alles aan gedaan,
daarom, daarin, daarover,
op uw’ vlerken alle twee:
ik wonder hoe die blomme u
laat geworden, zoo ter lee!
Och, ware ik in heur’ plaatse, ik
hiet u varen, en ik sloot
zoo seffens al dat werk, al
dat geruchte uit mijnen schoot,
en ‘k…: “Rap, uit mijnen weg en
uit mijn zunne, dat ik zie:
houdt op, en laat mij werken,
of ik strale u!” zei de bie.

Auteur: beepure

Door de bij gebeten! Sinds kort ben begonnen met imkeren op een natuurlijke basis ten voordelen van "De Bij".

Geef een reactie

